Skip to content
marec 29, 2011 / ninabreznik

PC servis

Kako poimenovati sodobne servise? Servisi računalnikov so se razvili hkrati s prvimi prodajalnami tehnične opreme. Na začetku so bili servisi del tehničnih prodajaln, saj so bili sprva prodajalci hkrati tudi distributerji oz. uvozniki opreme. Kasneje so se servisi osamosvojili, kar je bila posledica ločitve distributerjev in prodajalcev. Vsak se je specializiral za svoje, da bi lahko stranki ponudil najboljše. Distributerji so tako pričeli skrbeti za nabavo, nižanje stroškov zaradi večje količine nabavljenega blaga za več prodajalcev hkrati, prodajalci pa so se osredotočili na izbiro pravih lokacij, opremo prodajaln, akcije, spletno prodajo in lojalnostne programe.

Kaj se je pa zgodilo s servisi? Ko so se distributerji ločili od prodajalcev, so morali poskrbeti tudi za garancijski servis, saj je vsak proizvajalec dolžan preko svojih distributerjev oz. zastopnikov ali uvoznikov uporabnikom nuditi tudi zamenjavo ali popravilo dela, ki je še v garanciji. Kaj se pa zgodi z opremo, ko ji poteče garancijski rok? Za to opremo ni dolžan skrbeti nihče. Dobri prodajalci, ki jim je mar za svoje stranke, so se povezali s samostojnimi servisi, saj se največ opreme pokvari prav izven garancijskega roka.

Sprva so bili ti samostojni servisi imenovani kar PC servisi, to pa zato, ker se je njihova dejavnost osredotočala prav na PC-je (Personal Computers – osebni računalniki). Hkrati z razvojem tehnologije, pa so se prvim PC-jem pridružile še druge naprave – tiskalniki, monitorji, druge vrste računalnikov (Apple oz. Macintosh ipd.), mobilni telefoni, tablični računalniki idr. Ob samih strojnih popravilih pa je z razvojem programja vedno bolj naraščala potreba tudi po programskih popravilih (popravila operacijskega sistema, optimizacija delovanja, nastavitve programov ipd.), povezovanju naprav (brezžična omrežja, povezovanje računalnika in televizorja, računalnika in tiskalnika ipd.) ter izobraževanju.

Večina tovrstnih programskih, omrežnih in izobraževalnih popravil pa se ni mogla odvijati v temačnih in zatohlih servisih, zato je 2007 končno prišlo do pojave prvega računalniškega servisa na domu. Sosed je podjetje, ki je februarja v Ljubljani ponudilo možnost servisiranja strojne, programske opreme ter izobraževanj kar v udobju domačega doma. V naslednjih letih je vse več uporabnikov izkoristilo novo pridobitev, ker pa tehnologija še naprej napreduje, je danes pri Sosedu na voljo tudi možnost servisiranja tehnologije preko oddaljene pomoči, preko interneta.

Kako je torej danes smiselno poimenovati tak servis, kot ga nudi podjetje Sosed? To zdaleč ni več samo PC servis, niti samo računalniški servis. Danes lahko morda govorimo o širšem pojmu, o popravilih sodobne tehnologije, ki pa niso samo popravila. Prav zato Sosedje uporabljamo frazo računalniška pomoč na domu, ki zaenkrat zajema širino ponudbe. Kako pa bomo naše stroritve poimenovali v prihodnosti, pa bo treba počakati in spremljati razvoj tehnologije ter se prilagajati potrebam naših zvestih strank oz. uporabnikov naših storitev.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

%d bloggers like this: